Es Şekûr

Es Şekûr

Es Selâm

Eş Şehîd

Zûl Celalî Vel İkrâm

Zûl Celalî Vel İkrâm

el HAYÎ


Hayâ Sahibi.
Kendisine dua edenin duasını kabul eden.
Ayıpları örten.
İnsana hâyâ duygusunu Verendir Allah. (azze ve celle)
Allah (azze ve celle) kullarının birçok ayıp ve kusurlarını örter. Onları ortaya çıkarıp insanların karşısında rezil etmez. Kullar da kendi ayıplarını örterek şeref ve haysiyetlerini korumak, şereflerini lekeleyecek hareketlerden kaçınmak mecburiyetindedirler.

****
Ey Meleklerin Rabbi!
Ey ruhun Sahibi!
Ey yarının Sahibi!
Ey en büyük Kerem Sahibi!
Ey en büyük Hayâ Sahibi!
Ey Subhan!
Ey Hayî!
Ey Allah!
****
Sen her şeyden Âla’sın Rabb’im!
Her türlü noksan sıfattan uzak olansın Sen!
Sen Kerem Sahibisin Rabb’im!
Sen hayâ Sahibisin!
Sana kalkan ellerini kullarının;
Boş çevirmekten hayâ Edensin Sen!
Kalplerinde dilekler saklayanların;
Dileklerini kabul Edensin Sen!
İstekte bulunanların Sana;
İhtiyaçlarını geri çevirmeyensin.
Kâim ve Daim Olan yalnız Sensin Rabb’im!
Hayy’sın;
Hayat Sahibisin!
Kayyum’sun;
Bâki ve ebedi Olansın; her şey Sana arz edilir!
****
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve sellem) buyurdu ki: “Allah hayâ Sahibidir ve ayıpları örtendir. Biriniz yıkanmak istediği zaman kendisini bir şeyle örtsün.”

****
Rabb’im Hayî Adının hakkı için;
Benim de hayâ sahibi olmamı nasip et!
Emrettiğin amelleri yaparken gör beni Rabb’im!
Sen ki Sana inananları korursun;
Sen ki tek tek hepimizin ne yaptığını hakkıyla Bilirsin!
Beni mürailikten koru Rabb’im!
Beni riyadan koru!
****
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve sellem) buyurdu ki: Allah’tan gerektiği gibi hayâ ediniz. Allah’tan gerektiği gibi hayâ etmek, aklının bildiğini koruması, karnının yediğini gizlemesi, senin ölümü ve sonrasını düşünmendir. Bilin ki, kim âhiret hayatının arzularsa, dünya hayatının süsünü terk eder. İşte kim bunu yaparsa, Allah’tan gereği gibi hayâ etmiştir.”

****
Senden hakkıyla hayâ etmemi nasip eyle Rabb’im!
İsyan etmekten beni koru!
Riyadan beni koru!
Âhireti bir an bile çıkarma aklımdan!
Hesap Gününü aklımdan çıkarma Ya Rab!
Sen ki en büyük hayâ Sahibisin Rabb’im!
Hayî Adının hakkı için beni de hayâ sahibi kıl!
İnsanların içinde nasıl örttüysen ayıplarımı;
Beni nasıl zelil olmaktan, rezil olmaktan koruduysan;
Âhirette de ört benim ayıplarımı Ya Rab!
Hayî Adının hakkı için ört benim günahlarımı!
Hesap Gününde beni koru Hayî Adının hakkı için!
Ayıplarımı ört o “Dehşetli Günde”
****
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve sellem) buyurdu ki; “Ben gösterişi terk eden için, Cennetin kenarında, şakadan da olsa yalanı terk eden için Cennetin ortasında, ahlâkı güzel olanlar için Cennetin en yüksek yerinde bir ev yapıldığına kefilim!”
****

Resulullah’ın (Sallallahu aleyhi ve sellem) kefil olduğu kullarından eyle bizi Ya Rab!
Cennetin en yüksek makamında evler nasip eyle bize!
*****
İnsanların ayıplarını örtenlerden eyle beni ya Rab!
Kusurlarını insanların,
Görmeyenlerden;
Hatalarını telafi edenlerden eyle!
Beni hayâsızlardan koru Rabb’im!
Hayâ sahibi yap beni Hayî Adınla!


“(Resûlüm!) Sen affa sarıl, iyiliği emret ve cahillerden yüz çevir.” (A’raf Suresi 199 Âyet Meali)

****
Kur’an ahlâkıyla ahlâklanmamı nasip eyle Rabb’im!
Ziyareti keseni ziyaret etmemi;
Benden esirgeyenle paylaşmamı;
Bana kötülük yapanı affetmemi nasip eyle!
Nefsimle beni baş başa bırakma Hayî Adınla!
Hayî Adınla Senin,
Bana hayâlı olmayı unutturma asla!
****
Beni kötü ahlâklı olmaktan koru Rabb’im!
Cehaletten;
İffetsizlikten;
Zulümden;
Şirkten;
Hırstan;
Nefsine uyup zelil olmaktan;
Cimrilikten;
Nefretten;
Öfkeden;
Beni koru Rabb’im;
Hayî Adının hakkı için!
Bütün bu hayâsızlıklardan beni koru!
Hayî Adının hürmetine hayâ sahibi kıl beni!
****
Gündüzün ve gecenin sesleri sustuğunda belki;
Belki, bütün mevsimlerin sesleri duyulmaz olduğunda;
Dilinden düşmeyen zikriyle münzevi bir derviş,
Yine Sana seslenecek kalbiyle.
Ağır ağır yüksük otlarıyla kaplanacak bir eski duvar.
Ben artık burada olmayacağım belki o zaman.
Sessiz, sedasız ve belki kimsesiz belki,
Sana kavuştuğumda;
Rabb’im!
Beni kalbimde imanımla;
Kalbimde Sana olan hayâmla al Yanına!
Mahcubiyetimi gider;
Utancımı sakla;
Beni mahcup etme!
Utandırma beni Rabb’im ne olur!
Hayî Adının hakkı için;
“Gözlerin yuvalarından fırlayacağı O Gün”
Beni hayâsızlardan ayır!
Gözlerimi utandırma;
Ellerimi utandırma;
Ruhumu utandırma benim!
O Gün beni Hâyi Adınla yargıla!
Âmin! Âmin! Âmin!
V’el hamdülillahi Rabbi’l âlemin!
Related Posts with Thumbnails