Es Şekûr

Es Şekûr

Es Selâm

Eş Şehîd

Zûl Celalî Vel İkrâm

Zûl Celalî Vel İkrâm

ALLAH C.C

ALLAH C.C
ALLAH:-Tüm isim ve sıfatlan kendinde toplayan yüce Allah'ın zatının, başka hiçbir varlığa verilemeyen İsmidir.

Ey, Yerleri ve gökleri yaratan Rabbim!
Göklerin ve yerin genişliğince ilmimi artır.
Ey, Mülkün sahibi olan Allah’ım!
Senin yolunda feda olmayacak mülküm olmasın asla!
Ey, günü beş mübarek vakte bölen Allah’ım!
Her vakit sana yönelmemi nasip et!
Senden gayrısına meyletmesin kalbim.
Ey, Bize müjdeci olarak Resulünü (s.a.v) gönderen Allah’ım!
Resulü’nün (s.a.v) yolunda yürüt beni!
Tek önderim Resulün (s.a.v) olsun!
Ey, İki cihan saadetinin rehberi Kuran’ı, göklerden bize armağan eden Allah’ım!
Bize iki cihan saadeti ver.
Ruhumun daimi baharı olsun Kuran.
Ey, çöllerin ve deryaların sahibi olan Allah’ım!
Çöllerdeki kum zerreleri kadar,
Deryaların damlası adedince bize hayır ihsan et.
Hayır kapıları yüzümüze açılsın her sabah.
Ey, Âlemlerin Rabbi olan Allah’ım!
Âlemlerin sırrını bana aç!
Aç ki; her nefeste Senden özgesini zikretmediğimi bileyim.
Aç ki; Senden özgesine meyletmesin kalbim.
Resulünün (s.a.v) kalbini yarıp zemzemle yıkayan Meleklerin şahidim olsun;
Sensiz ben bir hiçim!
Hiçliğin ve Birliğin hakikatini ruhumda estir Allah’ım!
Ey, Yusuf’u zindandan kurtaran Allah’ım!
Ruhumun zindanlarından beni kurtar!
Ve Yusuf’un (a.s) diliyle yakarıyorum Sana:
” Ey Rabbim! Bana mülkü sen verdin. Rüyaların yorumunu sen öğrettin. Yerin ve göklerin yaratıcısı sensin. Sen dünya ve ahirette benim Velimsin. Beni Müslüman olarak öldür ve beni Sâlih kullarının arasına kat. (1)
Ey! Denizleri yarıp Musa’yı (a.s) yürüten Allah’ım, Musa’nın (a.s) diliyle yakarıyorum Sana:
”Ey Rabbim! Ben ancak kendim ve kardeşimle baş edebilirim. Bizimle fasık toplumun arasını ayır.”(2)
Ey, ateşi İbrahim’e (a.s) serinlik yapan Allah’ım! İbrahim’in (a.s) diliyle yalvarıyorum Sana
:”… Ey Rabbim! Bu beldeyi, güvenli bir belde yap. Beni ve oğullarımı putlara kulluktan uzak tut. Ey Rabbim! Çünkü putlar,insanların çoğunu saptırmıştır.. Kim bana uyarsa şüphesiz ki, o benim dinimdendir. Kim de bana karşı gelirse şüphesiz ki sen, af ve merhameti bol olansın. Ey Rabbimiz! Soyumdan bazılarını, muharrem ve mukaddes evinin yanındaki çorak, ziraata elverişsiz vadiye, namazı dosdoğru kılsınlar diye yerleştirdim. Ey Rabbim! İnsanlara, onlara sevgiyle meyleden bir kalp ver. Onları meyvelerle rızıklandır ki, şükretsinler. Ey Rabbimiz! Hiç kuşkusuz sen bizim gizlediğimizi de, açığa vurduğumuzu da çok iyi bilirsin. Yerde ve gökte, hiç bir şey Allah'tan gizli kalmaz.(3)
Ey, Yunus’u (a.s) balığın karnından kurtaran Allah’ım!
En karanlık yerinde bile olsam dünyanın ve en çaresiz ben olsam, yine Seni zikretmemi, tek umudu Sende bulmamı nasip et.
Yunus’un (a.s) diliyle dua ediyorum Sana Allah’ım: “Senden başka hiçbir ilah yoktur. Seni tenzih ve tesbih ederim. Ben muhakkak zalimlerden oldum.”(4)
Ey, Allah’ım! Sen ki, Âdem’i (a.s) ve Havva’yı affedensin, onların diliyle yakarıyorum Sana, duamı kabul et: “Ey Rabbimiz! Biz kendimize zulmettik. Eğer bizleri affetmezsen ve bizlere acımazsan hüsrana uğrayanlardan oluruz. (5)
Ey rızkın kefili olan Allah’ım, bana helal rızık nasip et!
Kulun ve elçin İsa’nın (a.s) diliyle dua ediyorum Sana, duamı kabul et:
”Allah'ım! Ey Rabbimiz! Bize gökten, bizim için, bizden öncekiler ve bizden sonrakiler için, bir bayram ve senden de bir mucize olacak bir sofra (mâide) indir ve bizi rızıklandır; Sen, rızık verenlerin en hayırlısısın. (6)
Kapına geldim Allah’ım beni boş çevirme,
Cürümümle geldim Sana, ümidimle ve imanımla,
Her gün havf ve reca arasında titreyen kalbime sen inşirah ver Allah’ım!
Ey, Yarattığı kuluna şahdamarından daha yakın olan Allah’ım!
Ellerimden tut!
Beni benimle bırakma!
Beni sensiz bırakma!
Ruhumu yıka Allah’ım!
Eşhedüenla İlahe İllalah ve eşhedü enne muhammeden abdühü ve Resuluhu.




1- Yusuf suresi 101 ayet meali
2- Maide suresi 25 ayet meali
3-. İbrahim suresi 35- 38
4 - Enbiya suresi 87. ayet meali
5- Ar’af 23
6- Maide suresi 114 ayet meali
Related Posts with Thumbnails