Es Şekûr

Es Şekûr

Es Selâm

Eş Şehîd

Zûl Celalî Vel İkrâm

Zûl Celalî Vel İkrâm

ER-RAKîB

Yarattığı bütün varlıkları üzerinde gözcü olan ve bütün işlerini kontrol altında tutandır Allah. (azze ve celle) Allah, (azze ve celle) bütün varlıkları her an gözetip duran Yüce Yaratıcıdır. Hiçbir şey O'ndan gizli kalmaz. Gizli açık bütün amellerimiz O'na arz edilir. O yegâne mura-kabe eden ve gören ve muhakkak karşılığını verendir. Sinelerde saklı olanı da bilendir Rakîb olan Allah. Her şeyi Gören, Duyan ve bilen o Allahtır ki, Rakîb Adı ile Yarattığı bütün mahlûkatı da yalnız O korur!

***

"Ey insanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan ve ondan da eşini yaratan ve ikisinden birçok erkekler ve kadınlar üretip yayan Rabbinizden sakının. Adını kullanarak birbirinizden dilekte bulunduğunuz Allah'tan ve akrabalık haklarına riayetsizlikten de sakının. Şüphesiz Allah sizin üzerinizde gözetleyicidir."
(Nisa Suresi 1. Âyet Meali)

***

Ey yerin göğün Sahibi olan Allah'ım! Ey her şeyi hakkıyla Gören! Ey hiçbir şey Kendisinden gizli kalmayan! Ey Rakîb!
Ey yoluna ram olduğum Allah!

***

Yegâne Yaratıcı Sensin Allah'ım! Bizi bir tek nefisten Yaratan Sensin! Sensin yerin göğün Sahibi! Yarattıklarını koruyup gözetleyen yalnız Sensin Rabb'im!
Bizi de koru ve Senin dosdoğru Yoluna yönelt Rakîb Adınla!

***

"(Bu adam) Allah'ın, (yaptıklarını) gördüğünü bilmez mi!" (Alak Suresi 14. Âyet Meali)
Rakîb Adınla Rabb'im; Nefsini murakabe edenlerden eyle beni! Rakîb Adını unutturma bana Rabb'im hiçbir zaman!
Yalnızken ve kalabalıkta; Kendi nefsi ve kalbi için; Vaaz edici olanlardan eyle beni Rabb'im Rakîb Adınla! Rakîb Adını unutturma bana asla Rabb'im! Senin üzerimizde Gözetici olduğunu unutturma bana!

***

"...Allah her şeyi gözetleyip denetleyendir."
(Ahzâb Suresi 59)
Cennet ehlinden bir hâl ver bana bugün Allah'ım ne olur! Kalbimin Senin Zikrinle mutmain olacağını ne olur bana unutturma! Rabb'im! Zahirimi ve batınımı gözetleyip kontrol eden Sensin! Zahirimi ve batınımı koru benim Rakîb Adınla! Hareketlerimin Rızan için olmasını nasip et zahirimde Allah'ım! Batınımda, duygumun, irademin Rızana lâyık olmasını nasip et Rakîb Adınla! Rızana lâyık olmayan işlerden Rakîb Adınla beni koru Allah'ım!

***

Resulullah (SallALLAH u aleyhi ve sellem) buyurdu ki: "Rab olarak Allah'tan, din olarak İslam'dan, Nebi olarak Muhammed'den razı olan kimse imanı tatma zevkine erişmiştir."
Rab olarak Senden Rabb'im;
Din olarak İslam'dan;
Ve Resulün Muhammed'den (SallALLAH u aleyhi ve sellem)
Razıyım bütün kalbimle!
Gözeten ve kontrol eden Rakîb Adınla Rabb'im;
Hâlimin, rızamla bir olmasını nasip eyle bana!

***

Ey Cebrail'in Rabbi!
Ey Mikail'in Rabbi!
Ey İsrafil'in Rabbi!
Ey göklerin ve yerin Yaratıcısı!
Ey gayb ve şahadet âleminin Âlimi! Ey Rakîb! Ey Allah!

***

Rakîb Adınla Rabb'im;
Beni, her hareketimde Senin Rızanı gözetenlerden;
Seni gazaplandıran her şeyden uzaklaşanlardan;
Senin muradına yönelenlerden;
Yalnız Senin Yardımını umanlardan; Ve yalnız Senin Affına sığınanlardan eyle beni! Beni Rakîb Adınla Rabb'im; Nefsini murakabe edenlerden eyle!

***

‘Ben onlara bana emrettiklerinin dışında hiç bir şeyi söylemedim. (O da şuydu:) ‘Benim de Rabbim, sizin de Rabbiniz olan Allah'a kulluk edin.' Onların içinde kaldığım sürece, ben onların üzerinde bir şahidim. Benim (dünya) hayatıma son verdiğinde, üzerlerindeki gözetleyici Sen'din. Sen her şeyin üzerine şahid olansın."
(Maide Suresi 117. Âyet Meali)
Gökte ve yerde ne varsa Sana arz olunur hepsi Allah'ım!
Hiçbir şey gizli kalmaz Senin indinde! Kalplerden geçeni de yalnız Sen bilirsin Rabb'im!
Kalbimi arındır Rakîb Adınla!
Aklımdan her ne geçerse
Ve her ne geçerse kalbimden;
Senin Gözetleyen Adını;
Rakîb Adını Senin;
Bir lahza olsun unutturma bana Rabb'im! Omzumdaki Melekleri bana unutturma!
Amel defterimi bana unutturma Rabb'im! Büyük küçük her şeyin sayılıp döküleceği;
Amel defterimi bana unutturma! Merhamet kalemiyle yazdır Meleklerine amel defterimi Rabb'im! O Hesap Gününde; Amel defterlerinin dağıtıldığı O Günde; Beni günahlarımla utandırma Rabb'im! Amel defteri sağından verilenlerden eyle beni Rakîb Adınla! Nurundan nur ver bana Rabb'im! Nurunu üzerimden ne olur ayırma!
Âmin! Âmin! Âmin!
V'el Hamdülillahi Rabbil Âlemin

Related Posts with Thumbnails