Es Şekûr

Es Şekûr

Es Selâm

Eş Şehîd

Zûl Celalî Vel İkrâm

Zûl Celalî Vel İkrâm

EL-VEKİL

Tevekkül sahiplerinin işini düzeltip onlardan daha iyi temin edendir ve Allah (azze ve celle) bütün işlerimizi için en büyük ve tek Vekil'dir.
Allah (azze ve celle) hayatını, O'na tevekkül ederek düzenleyen ve böylece O'na sığınanların işlerinde kendilerine yardım edendir; İdaresinde hiçbir kayda ve şarta bağlı olmayandır.
Usulüne uygun şekilde, kendisine tevdi edilen işleri en güzel şekilde neticelendirendir Allah. (azze ve celle)

Allah (azze ve celle) en güzel ve en mükemmel Vekîl'dir.
İşlerin hepsini tedbîr ve idare eden O'dur. Fakat kendisi hiçbir işinde vekile muhtaç değildir.
Allah (azze ve celle) şeksiz şüp-hesiz kendisine tevekkül edenlerin işlerini en iyi neticeye ulaştırır.

"Allah bize yeter O ne güzel Vekildir!" (A-lî İmrân Suresi 173. Ayet Meali)

Ey göklerin ve yerin Rabbi olan Allah'ım!
Ey Kıyamet Gününün Sahibi olan Allah'ım!
Ey yegâne Âdil olan Allah'ım!
Ey yegâne Rezzak olan Allah'ım!
Ey Vekîl olan Allah'ım!
Sen Vekîlsin!
Sana tevekkül edenlerin işlerini en güzel şekliyle düzenleyen Sensin Allah'ım!
Sana tevekkül etmemizi nasip et bize!
Teslimiyetin kalbimize işlemesini nasip et Allah'ım!

"Sen, asla ölmeyen ve daima diri olan (Allah)a tevekkül et ve O'nu hamd ile tesbih et. Kullarının günahlarından O'nun haberdar olması yeter."
(Furkan Suresi 58. Âyet Meali)

Asla ölmeyen ve daima diri olan Sana tevekkül ettim Allah'ım.
Seni hamd ile tesbih ederim.
***
Resulullah'ın (SallALLAH u aleyhi ve sellem) diliyle dua ediyorum Sana Allah'ım: "Ey Allah'ım! Sana teslim oldum ve Sana inandım. Yalnız Sana tevekkül ettim ve Sana yöneldim. Senin için mücadele ettim. Allah'ım! Beni saptırmandan Senin izzetine sığınıyorum. Senden başka ilah yoktur. Sen daima diri olan ve ölmeyensin. İnsanlar ve cinler ise ölürler."
Duamı kabul et Dergâhında!
Ve İbrahim'in (Aleyhisselam) ateşe atılırken zikrettiği kalpleri titreten sözü kalbimizi titretsin bugün bizim de:

"HasbünAllahü ve ni'mel Vekîl"
"Allah bize yeter O ne güzel Vekîldir"

Kalbe serinlik,
Kalbe şifa veren
Ayetlerinle inşirah bulalım bugün yeniden
Ve hakkıyla tevekkül edelim her an Sana yeniden!
Yıkıntılar arasında boy veren bir sardunya gibi;
Râm olalım, baş eğelim Senin yoluna Allah'ım!

"...Kararını verdiğin zaman da artık Allah'a dayanıp güven. Çünkü Allah, kendisine dayanıp güvenenleri sever."
(Ali İmran Suresi 159. Âyet Meali

Şu muhteşem gök kubbe altında
Yaprak kıpırdamaz Senin emrin olmadan asla!
Senin emrin olmadan düşmeyen yapraklar gibi tevekkül etsek Sana Allah'ım!
Her sabah doğuyu ve batıyı aydınlatan müjdeci bir güneş gibi,
Sana tevekkül etsek Allah'ım!
Hikmetinle her bahar yolcuları selamlayan çayır çiçekleri gibi,
Tevekkül etsek Sana,
Issız dağ yamaçlarında sessizce dolaşan bir rüzgâr gibi,
Berrak bir yaz gecesi gülümseyen hilal gibi,
Adını zikrederek çırpınan dalgalar gibi,
‘O Gün' toz bulutuna dönecek dağlar gibi,
Bütün dünyayı bir anda pırıl pırıl yıkayan Rahmet yağmurları gibi,
Tevekkül etsek Allah'ım Sana!

"...Size söylediklerimi yakında hatırlayacaksınız. Ben işimi Allah'a havale ediyorum. Şüphesiz Allah, kullarını çok iyi görendir."
(Mümin Suresi 44. Âyet Meali)

En gizli köşesinde saklanırken yalnızlığımızın,
Derin bir uykudan uyanır gibi kalkıp dokunsak kalbimize
birden, Ve tevekkülü orada bulsak. Koskoca bir huzur olduğunu anlasak artık tevekkülün,
Huzuruna Allah'ım, tevekkülün huzuruyla çıksak!

"De ki: ‘O (Allah) Rahman olan (esirgeyen koruyan)dır; biz O'na iman ettik ve O'na tevekkül ettik."
(Mülk Suresi 29. Âyet Meali)

Her nefes alışta zikrettiğim Adını, Kalbimde duyuyorum şimdi, Şimdi Sana tevekkül ediyorum Allah'ım!
Senin önünde diz çöküyor,
baş eğiyor ve ağlıyorum!
Allah'ım Sen bana yetersin! Allah'ım Sen ne güzel Vekîlsin!
"HasbünAllahü ve ni'mel Vekîl"
"HasbünAllahü ve ni'mel Vekîl"
"HasbünAllahü ve ni'mel Vekîl"
Related Posts with Thumbnails