Es Şekûr

Es Şekûr

Es Selâm

Eş Şehîd

Zûl Celalî Vel İkrâm

Zûl Celalî Vel İkrâm

EL VÂHİD

Tek.

Zâtında, Sıfatlarında, İşlerinde, İsimlerinde, Hükümlerinde asla
şerîki (ortağı) veya nazîri (benzeri) ve dengi bulunmayandır Allah (azze ve celle)!
Cüzlerden parçalardan meydana gelmemiş ve cüzlere parçalara ayrılması mümkün olmayan; öyle bir sonsuz sınırsız ki; dolayısıyla kendisinden gayrının varlığından söz edilemeyen Eşsiz Olandır Allah (azze ve celle)


Aziz ve Celîl Olan Allah Tektir; Birdir, Vahid’dir!



****



“Tartışmasız, sizin ilahınız gerçekten birdir.” (Saffat Suresi 4. Âyet Meali)


****



Ey şerefli nefislerin Kendisine itaat ettiği Rabb’im!


Ey şerefli Elçileriyle sonsuz saadeti müjdeleyen bize!


Ey kendisinden sığınılacak en kötü şey cehennemin Yaratıcısı!


Ey istenilecek en büyük şey Cennetin Yaratıcısı!


Ey Tek ve bir Olan Allah’ım!


Ey Vâhid!


Ey yoluna ram olduğum Allah!



****



“Ki beni yaratan ve bana hayatı veren O’dur.


Bana yediren ve içiren O'dur;


Hastalandığım zaman bana şifa veren O'dur;


Beni öldürecek, sonra diriltecek olan da O'dur,


Din (ceza) günü hatalarımı bağışlayacağını umduğum da O'dur;"


(Şuarâ Suresi 78- 82. Âyet Meali)



*****


Şerefli nefislerin kendisine itaat ettiği yegâne Mabut Sensin Rabb’im!


Şerefli Elçileriyle bize sonsuz saadeti Müjdeleyen Sensin!


Kendisinden, Vâhid Olan Varlığına sığınılacak cehennemin Yaratıcısı Sensin!


İstenilecek en büyük şey; altlarından ırmaklar akan Cennetin yaratıcısı Sensin!


Sen Tek ve Birsin Allah’ım!


Sen Vâhid Olan Allah’sın!


Beni Yaratan ve bana hayat veren Sensin Rabb’im!


Beni Yedirip, İçiren Sensin!


Hastalandığım zaman bana şifa Veren Sensin!


Beni Öldürecek sonra da Diriltecek Olan Sensin!


Din Günü hatalarımı Bağışlayacağını umduğum da Sensin Rabb’im!






****


Resulullah (sallahu aleyhi ve sellem) – insanların ahvalini kaydetmekle görevli gezici ve faziletli Melekler Hadisinde- şöyle buyurdu:



“Allah (azze ve celle) onlara –Kendisi daha iyi bildiği halde kullarının hallerini sorar.


Onlar da der ki: “Seni tehlil eden (yani La ilahe illallah diyen) Sana Tekbir getiren, Sana hamd eden, Seni övüp ta’zim eden kullarının yanından geliyoruz”


Allah (azze ve celle) sorar “Beni görüyorlar mı?”


Melekler “Hayır ya Rabb, Seni görmezler” derler.


Allah (azze ve celle) sorar: “Beni görseler nasıl olur?”


Onlar da: “Seni görseler Seni çok daha kuvvetli övüp ta’zim ederler” derler.


Sonra da, “Ya Rabbi, Senin Cennetini istiyorlar” derler.


Allah (azze ve celle) sorar: “Onu görmüşler mi?”


Melekler: “Hayır. Şerefine yemin olsun ki hayır” derler.


Aziz ve Celil Olan Allah da “Onu görseler nasıl olur” der.


Melekler: Onu görseler çok daha şiddetli isterler” derler.


Sonra devamla “Cehennemden Sana sığınıyorlar” derler.


Allah’da (azze ve celle) “Cehennemi görmüşler mi” diye sorar.


Melekler: Hayır, Şerefine yemin olsun ki hayır” derler.


Aziz ve Celil Olan Allah sorar “Görseler ne yaparlardı?”


Melekler: “Onu görseler, ondan çok daha şiddetle kaçarlardı. “ derler.


Bunun üzerine Allah (azze ve celle): “Şahidim olun ki, ben onları bağışladım. İstediklerini verdim. Sığındıkları şeyden onları korudum:” buyurur.”



*****


Allah’ım!


Ömrüm oldukça ve dilim döndükçe “La ilahe illallah” dememi nasip eyle!


Dilim döndükçe ve ömrüm oldukça


“Subhanallah”


“Elhamdülillah”


“Allahuekber”


Dememi nasip eyle!


Ey bütün arzuların Sahibi!


Ey bütün dileklerin Sahibi!


Ey Tek ve Bir Olan Allah’ım!


Ey Vâhid!


Şu üç günlük dünyanın tuzaklarından sıyrılıp sağlam bir kalple Cennetini Cemalini arzulamamı nasip eyle!


Altlarından ırmaklar akan Cennetine girmemi nasip eyle!


“Yakıtı insanlar ve taşlar olan” Cehennemin nârından beni koru Rabb’im!


Meleklerini şahit tuttuğun Affına mazhar olmamı nasip eyle!


Rabb’im beni ateşin azabından koru!


Yalnızlık Sana mahsustur Ey Vâhid!


Teklik, Birlik Sana mahsustur!


Zekeriya’nın (Aleyhisselam) duasını benim duam olarak kabul et Dergâhında!



“Rabb’im! Beni yalnız başıma bırakma!” (Enbiya Suresi 89. Âyet Meali)



*****


“Allah Selam Evine (Cennetine) çağırır.” (Yunus Suresi 25. Âyet Meali)



Ey Tek ve Bir olan Rabb’im!


Çağrını kalbiyle duyanlardan eyle bizi!


Bizi ruhuyla çağrına icabet edenlerden eyle!


Akıl almaz güzelliklerini tasvir Ettiğin;


Ferahlığına; serinliğine davet Ettiğin;


Emniyet ve güzelliğine Çağırdığın


Cennetine girenlerden eyle bizi Rabb’im!


Çağrını kalbimde duyuyor ve Cennetini arzuluyorum Rabb’im!


Cennetinde Resulü Ekrem’le (Sallalahu aleyhi ve sellem) komşu eyle bizi!


Kâmil ve mutlak “Nimet Yurdu Cennetine Senin Vâhid Adını bilerek;


“La ilahe illallah” diyerek girenlerden eyle bizi!


Senden dileyenlerden Ve


Seni dileyenlerden olmamızı nasip eyle Rabb’im Vâhid Adınla!




Âmin! Âmin! Âmin!


V’el hamdülillahi Rabbi’l âlemin!


Related Posts with Thumbnails