Es Şekûr

Es Şekûr

Es Selâm

Eş Şehîd

Zûl Celalî Vel İkrâm

Zûl Celalî Vel İkrâm

El MÜZEKKİ

Her tür kusur ve ayıptan kullarını tezkiye Eden; temize Çıkarandır Allah. (azze ve celle)

Samimi bir Müslüman hatalarının, günahlarının, acizliğinin şuurundadır. Bu münasebetle devamlı Allah’tan (azze ve celle) bağışlanma ve af diler. Aziz ve Celil Olan Allah’ın Rızasını umar.

Allah da (azze ve celle) Müzekkir Adı ile kulun günahlarını Bağışlar; hakiki manada onu Temizleyip Arındırır. Ve böylece onu Katından yüksek mertebelerle Mükâfatlandırır.

“(Yusuf dedi ki:) Ben nefsimi temize çıkaramam. Çünkü gerçekten Rabbimin merhameti olmadıkça nefs var gücüyle kötülüğü emreder. Doğrusu Rabb’im Bağışlayandır, Merhamet Edendir.” (Yusuf Suresi 53. Âyet Meali)

******

Ey her türlü ayıp ve kusurdan kullarını temize çıkaran Rabb’im!

Ey günahları Bağışlayan!

Ey merhamet Eden!

Ey tezkiye Eden!

Ey Müzekki!

Ey Bağışlamasını umduğum Allah!

******

“Şu nefislerini temize çıkarıp duranları görmüyor musun? Hayır, yalnız Allah dilediğini temize çıkarır. Ve Onlar, 'bir hurma çekirdeğindeki iplikçik kadar' bile haksızlığa uğratılmazlar.” (Nisa Suresi 49. Âyet Meali)

*****

Rabb’im!

Kulluğuma cehaletin karışmasından beni tezkiye Eyle Müzekkir Adınla!

Zanla hareket etmeme mani Ol Rabb’im!

Yapmam gerekeni yapmam gereken vakitte ifa etmemi nasip Eyle!

Kulluğuma alışkanlığın bulaşmasından beni tezkiye Eyle Rabb’im!

Orucumu son orucum gibi tutmamı;

Namazımı son Namazım gibi kılmamı;

La ilahe illallah Muhammeden Resulullah’ı son zikrim gibi zikretmemi nasip eyle!

Beni alışkanlıktan tezkiye Eyle Rabb’im Müzekkir Adınla!

*****

“Eğer sana şeytandan yana bir kışkırtma (vesvese veya iğva) gelirse, hemen Allah'a sığın. Çünkü O, İşitendir, Bilendir.” (A’raf Suresi 200. Âyet Meali)

Rabb’im!

Nefsimi doğruluk ve ihlâsa alıştıran ;

Riyazet niyaz ederim Müzekki Adınla Senden!

Söz, fiil ve irademle,

Katından Meleklerle İndirdiğin Hakikate,

Boyun eğenlerden olmamı niyaz ederim Rabb’im!

Rabb’im!

Doğru olanı kalbime Nakşetmeni,

Hakikate ram olmayı Senden niyaz ederim Müzekki Adınla!

*****

“Bunlar, iman edenler ve gönülleri Allah'ın zikriyle sükûnete erenlerdir. Bilesiniz ki, kalpler ancak Allah'ı anmakla huzur bulur.” (Rad Suresi 28. Âyet Meali)

****

Rabb’im!

Ashabu’l yeminden olmamı nasip eyle Müzekki Adınla!

Müzekki Adınla, kitabı sağından verilenlerden olmamı nasip eyle!

Amelinde kanaat edip de mahrum olanlardan eyleme beni.

Rabb’im!

Hâlimi tezkiye Eyle benim Müzekki Adınla!

Hâlimin, kalbimin, mübarek Kitabına boyun eğmesini Nasip eyle Rabb’im!

İlme tabi olmasını nasip eyle hâlimin!

Kalbimi mutmain kılan Kitabının ışığından Ayırma beni ne olur!

Kalbimi seni anmaktan Ayırma!

*****

“Nitekim kendi içinizden size âyetlerimizi okuyan, sizi kötülüklerden arındıran, size Kitab'ı ve hikmeti talim edip bilmediklerinizi size öğreten bir Resûl gönderdik. Öyle ise siz beni (ibadetle) anın ki ben de sizi anayım. Bana şükredin; sakın bana nankörlük etmeyin! Ey iman edenler, sabırla ve namazla yardım dileyin. Gerçekten Allah, sabredenlerle beraberdir.” (Bakara Suresi 151-152-153 Âyet Meali)

Rabb’im!

Sabredenlerden

Ve Namazla yardım dileyenlerden

Olmamı nasip Eyle Müzekki Adınla!

Rabb’im!

Senden,

Sabır;

İzzet;

Şecaat

Ve adalet

Niyaz ederim!

Rabb’im!

Sen ki sabredenleri Seversin;

Öfkeme hâkim olmamı,

Günahlardan korunmamı,

Musibetlere dayanmamı nasip eyle!

Beni sabır sahiplerinden kıl Rabb’im Müzekki Adınla!

Rabb’im!

Sen ki izzetli olanları Seversin!

İzzet bahşedersin sevdiğin kullarına!

Cimrilikten uzak tutarak;

Yalandan; gıybetten uzak tutarak,

İffetle donatarak;

İzzet sahibi kullarından olmamı nasip eyle!

Rabb’im hayâ ve izzet sahibi kıl beni Müzekki Adınla!

Rabb’im!

Sen ki şecaat sahiplerini Seversin!

Nefsin hoşuna gidecek boş şeylerden uzaklaştır beni ne olur!

Beni şerefli ve şecaatli kullarından say!

Cömert ve şecaat sahibi kıl beni Rabb’im Müzekki Adınla!

Rabb’im!

Sen ki adaletli olanları Seversin!

Korkmadan hakkı müdafaa edenlerden eyle beni!

Zulme rıza göstermeyenlerden;

Mazlumun hakkını koruyanlardan olmamı nasip eyle!

Beni âdil kıl Müzekki Adınla!

****

“Çünkü ümmîlere içlerinden, kendilerine âyetlerini okuyan, onları arındırıp temizleyen, onlara Kitab'ı ve hikmeti öğreten bir peygamber gönderen O'dur. Kuşkusuz onlar önceden apaçık bir sapıklık içindeydiler.” (Cuma Suresi 2. Âyet Meali)

****

“Ey Allah’ım!

Beni en güzel ahlaka yönelt. Sadece sen ahlakın en güzeline Yöneltirsin. Benden kötü ahlakı uzaklaştır, ahlakın kötüsünü benden ancak sen uzaklaştırabilirsin.”

Rabb’im!

Resulünün (Sallallahu aleyhi ve sellem) duasını benim duam gibi kabul et Dergâhında!

Bize kitabı ve Hikmeti öğreten;

Bizi temizleyen Resulünün(Sallallahu aleyhi ve sellem) mirasından pay sahibi kıl bizi Rabb’im!

Geçmiş günahlarımız için bizi Bağışla!

*****

Ey Müzekkî!

Ey Rabb’im!

Senin her şeyi Gördüğün sonsuz sessizlikte;

Sessizce beklemek istiyorum Sana kavuşacağım günü.

Ve huzuruna geldiğimde;

Günahlarımla;

Gözyaşlarımla Kapına geldiğimde

Beni Affetmeni diliyorum Senden!

Senden beni Affetmeni diliyorum Rabb’im!

Tezkiye Etiğin;

Temize Çıkardığın kullarından olmak istiyorum.

Sonsuz Merhametinle merhamet Etmeni diliyorum Rabb’im!

Beni çılgın ateşin azabından korumanı murad ediyorum!

“Rabbena atina fiddünya haseneten ve fil ahireti haseneten ve kına azabennar”

“Ey Rabbimiz dünyada da bize iyilik ve güzellik ver; ahirette de iyilik ve güzellik ver ve bizi ateşin azabından koru.” (Bakara suresi 201. Âyet Meali)

Âmin! Âmin! Âmin!

V’el hamdülillahi Rabbil âlemin!

Related Posts with Thumbnails