Es Şekûr

Es Şekûr

Es Selâm

Eş Şehîd

Zûl Celalî Vel İkrâm

Zûl Celalî Vel İkrâm

EL MÜKEVVİR


Allah (azze ve celle) Mükevvir'dir. Yani açıp Yarattıklarını sarıp, toplar ve ortadan kaldırır. Gündüzü geceye dolar, geceyi gündüze sarar. Gece ile gündüze son verir; gündüz ile geceye son verir. Her şeyi evirir çevirir; hâlden hâle uğratır; yapar bozar yeni bir şekil ve hâl verir. Güneşi yeryüzüne bir lamba yapan Allah (azze ve celle) güneşi toplamaya ve defterini dürüp kaldırmaya yani tekvîr etmeye Kâdirdir.

*******
"Allah gökleri ve yeri hak ile yarattı, geceyi gündüzün üstüne sarıyor, gündüzü de gecenin üstüne sarıyor. Ay ve güneşi emrine âmade kılmış, her biri belli bir süreye doğru akıyor. Uyan! O çok güçlü, çok bağışlayandır."
(Zümer Suresi 5.Âyet Meali)
*******
Ey gündüzden geceyi; geceden gündüzü Çıkaran Rabb'im!
Ey karanlıktan aydınlığa Çıkaran Rabb'im!
Ey aciz insanın kalbini hâlden hâle Çeviren Rabb'im!
Ey her şeye muktedir Olan Rabb'im!
Ey güneş gibi berrak ve aydınlık Kitabını yeryüzüne İndiren semadan!
Ey sonsuz semanın ferahlığını kalbimize Bahşeden Rabb'im!
Ey Mükevvir!
Sen ki bizi karanlıktan aydınlığa Çıkaransın Rabb'im!
Sen ki gönlümüzü ısıtan apaydınlık Âyetleriyle huzura Kavuşturansın bizi.
Ne kadar karanlık çökerse çöksün üzerimize;
Sen ki üzerimize sekinet İndiren;
Sen ki, Kıyamete kadar Koruyacağın Âyetlerle ışığa Kavuşturansın bizi.

*******
Her kötü söze teşne dilimizi,
Hikmetli ve doğru söyleyen Kıl Mükevvir Adınla Rabb'im!
Mükevvir Adınla, hep doğruyu Söylet dilimize!
İndirdiğin sekinetin nuruyla kalplerimizi Dirilt Rabb'im!
Rabb'im Mükevvir Adınla acziyetimizi kuvvete Çevir bizim!
Doğruluğun; günah ve sapıklığa çağıran sebeplere galebe çalmasını nasip Eyle!
Nefsimizi sabırsızlık ve sızlanmaktan alıkoymayı nasip Eyle!
İmanımızı kuvvetlendir Rabb'im Mükevvir Adınla!
Kalbe hayat, nur ve kuvvet meyvesi veren imanla Kuşat kalplerimizi.
Hayat Ver ki kalplerimize gaflet uykusundan uyansın kalbimiz.
İmanın hakikatini keşfetmeyi nasip Eyle kalbimize Verdiğin hayatla Rabb'im!
Ve nur Ver ki; ayırt edelim hakla batılı;
Delalet ve hidayeti ayırt edelim;
Şüphe ve yakîni ayırt edelim Bahşettiğin nurla Rabb'im!

********
"İman edenlerin Allah'ı anma ve O'ndan inen Kur'an sebebiyle kalplerinin ürpermesi zamanı daha gelmedi mi? Onlar daha önce kendilerine kitap verilenler gibi olmasınlar. Onların üzerinden uzun zaman geçti de kalpleri katılaştı. Onlardan birçoğu yoldan çıkmış kimselerdir." (Hadid Suresi 16. Âyet Meali)
*******
Ey aydınlıkların Aydınlığı Rabb'im!
Ey nurların Nuru!
Ey her şeye yegâne Muktedir!
Ey güneşi Toplayan!
Ey Mükevvir!
********
Her daim Seni anmayı ve
Katından İndirdiğin Kur'anla kalplerimizin ürpermesini nasip Eyle bize.
İman makamından ihsan makamına Yükselt bizi Rabb'im Mükevvir Adınla!
Öyle ki İndirdiğin zikrin önünde baş eğerek;
İhtiram göstererek ulaşalım ihsan makamına!
Nefsini hesaba çeken;
Mahlûkatına yumuşak ve nazik muamele eden;
Hakla murakabe edebilen bir sekinet İndir üzerimize Rabb'im Mükevvir Adınla!
Yardım Sendendir Rabb'im!
Tevekkül yalnız Sendendir!
Güç ve kuvvet yalnız Seninle ve Senin İzninledir Rabb'im!
Acziyetimizi kuvvete Çevir bizim Mükevvir Adınla!

*****
Ey karanlık arzın her köşesini ışıkla Dolduran birdenbire!
Ey Mükevvir!
Kanayan kalplerin üzerine doğsun güneşin Rabb'im!
Gözü yaşlı anaların karanlık gecelerinin üzerine doğsun güneşin!
Ne zaman bunalsak, ne zaman daralsak;
Mükevvir Adınla Sen tut ellerimizden Rabb'im!
Sen Çevir gecemizi gündüze!
Sen ki güneşin yürüdüğü altın yolun Sahibi!
Sen ki nizam Veren âleme!
Resulullah'ın (Sallallahu aleyhi ve selem) diliyle yaptığım duayı kabul buyur Dergâhında Rabb'im ne olur!

*******
"Yüzümü, hakka yönelerek, gökleri ve yeri yaratana çevirdim. Ben, O'na ortak koşanlardan değilim. Namazım ve diğer ibadetlerim, hayatım ve ölümüm âlemlerin Rabbi Allah içindir. O'nun ortağı yoktur. Ben bununla emrolundum ve ben Müslümanlardanım. Allah'ım Melik Sensin, Senden başka ilah yoktur. Sen benim Rabbimsin ve ben de senin kulunum. Nefsime zulmettim. Günahımı itiraf ettim. Tüm günahlarımı bağışla. Şüphesiz, günahları ancak Sen bağışlarsın. Beni ahlâkın en güzeline erdir. Onun en güzeline ancak Sen erdirirsin. Ahlâkın kötüsünden de beni uzaklaştır. Zira kötüsünden ancak Sen uzaklaştırırsın. Buyur, Allah'ım buyur! Hayrın tümü iki elindedir. Şer, Sana nispet edilmez. Ben Sana sığınır ve Sana dönerim. Sen mübarek ve yücesin. Senden mağfiret diler ve Sana tevbe ederim. "
(Müslim 1/534) Âmin! Âmin! Âmin!
V'el hamdülillahi Rabbil âlemin!

Related Posts with Thumbnails