Es Şekûr

Es Şekûr

Es Selâm

Eş Şehîd

Zûl Celalî Vel İkrâm

Zûl Celalî Vel İkrâm

EL MUHYÎ

İhya eden, dirilten, can bağışlayan, hayat veren, sağlık verendir Allah. (azze ve celle)

O’nun öldürdüğüne kimse hayat ve can veremez.

Her gün, her saat, her saniye yeryüzünde milyonlarca varlık hayat bulup dünyaya gelmektedir. Bütün bunlar, Allah'ın (azze ve celle) Emriyle, Yaratmasıyla ve müsaadesiyle olmaktadır. Allah (azze ve celle) yoktan var edip hayat verdiği gibi, ölüyü de tekrar canlandırabilir. Buna ihyâ, yani, diriltme denir. Hayatı hiç yoktan veren Zâtın, ölülere yeniden hayat verip diriltmesi elbette son derece kolaydır.

Allah (azze ve celle) Öldüren ve Diriltendir!


“Senin yeryüzünü kupkuru görmen de Allah'ın âyetlerindendir. Biz onun üzerine suyu indirdiğimiz zaman, harekete geçip kabarır. Ona can veren, elbette ölüleri de diriltir. O, her şeye kadirdir." (Fussilet Suresi 39. Âyet Meali)

****

Ey hayatın Nûru!

Ey can veren Allah’ım!

Ey hayatın ve ölümün Sahibi!

Ey Ruhun Sahibi!

Ey hayat veren Rabb’im!

Ey ihya eden Rabb’im!

Ey Muhyî!

Ey canıma can veren Allah!

****

Yaratan Sensin Allah’ım!

Hayat veren Sensin Muhyî Adınla!

Ruh veren Sensin!

Bizi ihya eden Sensin!

Sen Yarattıklarına can Verensin Allah’ım!

Sen canlara can veren Allah’sın!

****

Rabb’im!

İbrahim’in (Aleyhisselam) soyundan gelenleriz biz;

Ve İbrahim’in (Aleyhisselam) diliyle şahitlik ederiz Sana:

“Benim Rabb’im öldüren ve diriltendir.” (Bakara Suresi 258. Âyet Meali)

Öldüren ve dirilten Sensin Rabb’im!

Sensin hayat veren!

İnkârcılara;

Kâfirlere;

Lanetli nemrut’un soyundan gelenlere karşı;

Yardım et bize Rabb’im!

Kalplerimize hayat ver Muhyî Adınla!

Muhyî Adınla dirilt kalplerimizi bizim!

*******

Öldüren ve dirilten yalnız Sensin Rabb’im!

Sensin hayat veren bize!

Hayır ve şer Sendendir Allah’ım!

Sen yardım etmezsen hiç kimse yardım edemez bize!

****

”Peygambere indirilen (Kuran-ı Kerim) i dinledikleri vakit de hakkı tanıdıklarından dolayı gözlerini yaşla dolup taştığını görürsün onların” (Maide Suresi 83. Âyet Meali)

*******

Marifet hakikatini yaz gönlümüze Muhyî Adınla Rabb’im!

Muhyî Adınla kalbimizi ihya et!

Mübarek Kelamını duyduklarında Senin;

Gözleri yaşlarla dolanlardan eyle bizi!

Marifet ehliyle bir tut bizi!

Ruhumuzu marifetinle ihya et!

****

Dinini hakkıyla ihya edenlerden eyle bizi Muhyî Adınla!

Muhyî Adınla Rabb’im;

Dosdoğru yolunda Senin;

Dipdiri ayakta duranlardan eyle bizi!

Her hayrın;

Hidayetin;

Kemâlin aslı ilmini;

Yerleştir yüreğimize Muhyî Adınla!

Muhyî Adınla yüreğimizi ihya et!

Hâlimizi ihya et bizim Rabb’im Muhyî Adınla!

Sana gelen yollarda önümüze çıkan afetleri kalp gözüyle görmemizi nasip et!

Sana olan ünsiyetimizi artır bizim!

Kalbimizi Sana yaklaştır Muhyî Adınla!

****

Riyadan çevir kalbimi Allah’ım!

İhsanınla ihya et beni!

Beni ihya et Muhyî Adınla!

****

Gafletten kalbimi çevir Allah’ım!

Zikrinle beni ihya et!

Beni ihya et Muhyî Adınla!

****

Dünyaya rağbetten çevir kalbimi Allah’ım!

Ahirete rağbetle ihya et kalbimi!

Beni ihya et Muhyî Adınla!

****

Kibirden kalbimi çevir Allah’ım!

Tevazuuyla ihya et kalbimi!

Beni ihya et Muhyî Adınla!

****

Kötülükten kalbimi çevir Allah’ım!

İyilikle ihya et kalbimi!

Beni ihya et Muhyî Adınla!

****

Şikâyetten çevir kalbimi Allah’ım!

Kalbimi şükrünle ihya et!

Beni ihya et Muhyî Adınla!

****

Sabırsızlıktan çevir kalbimi benim Allah’ım!

Sabırla ihya et kalbimi!

Beni ihya et Muhyî Adınla!

****

İhtirastan kalbimi çevir benim Allah’ım!

Kanaatle ihya et kalbimi!

Beni ihya et Muhyî Adınla!

****

O dar Günde

Mizan Gününde,

Rabb’im!

Muhsinlerin saflarına kat beni!

Beni sevdiklerinle bir tut!

Gaffar Adınla;

Settar Adınla;

Rahman Adınla;

Rahim Adınla;

Muhyî Adınla ihya et beni Rabb’im!

Mizan Gününde,

Beni Senin Kapında utandırma!

Âmin! Âmin! Âmin!

V’el hamdülillahi Rabbi’l âlemin

Related Posts with Thumbnails