Es Şekûr

Es Şekûr

Es Selâm

Eş Şehîd

Zûl Celalî Vel İkrâm

Zûl Celalî Vel İkrâm

EL-HASİB

Her şeyin hesabını bilen; Yarattıklarının bütün ihtiyaçlarını karşılayandır Allah (azze ve celle)
Her an her varlığın hesabını görerek bir sonraki merhaleye, hesabına göre geçirten; herkese her ihtiyacı için kâfi gelen; güvenilip sığınılacak yegâne Varlık Allah'tır.(azze ve celle)


Kullarının ömürleri boyunca yapıp ettiklerinin bütün ayrıntılarını hesabını bilendir Allah. (azze ve celle)
Allah (azze ve celle) herkese bütün ihtiyaçları için kâfidir.
Her insanı hesaba çekecek olan ve yaptıklarının karşılığını verecek olan da yalnızca Allah'tır.(azze ve celle)

"Hesap görücü olarak Allah yeter." (Nisa Suresi 6. Âyet Meali)

Ey Mülkün Sahibi! Ey Hesap Günü'nün Sahibi! Ey Yarattıklarının bütün ihtiyaçlarını Gideren!
Ey en Güvenilen!
Ey herkese kâfi Gelen!
Ey en doğru hesap Sahibi!
Ey Hasîb! Ey Allah!

Hiçbir şeye muhtaç olmayan yegâne Varlık Sensin Allah'ım! En doğru hesap Sahibi yalnız Sensin Hasîb Adınla! Hasîb Adınla Rabb'im; Kıyamet Günü bizi hesaba çekecek olan Sensin! O Büyük Günde; O Hesap Gününde Rabb'im bizi; Yapıp ettiklerimiz; Ve yapmadıklarımız için utandırma! Sen her şeye Şahitsin Allah'ım! Sen Hayy'sın! Sen Kayyûm'sun! Kereminle; Rahmetinle; Kederleri hayatımızdan dağıtan Sensin Rabb'im! Dağıt hayatımızdan kederi Kereminle! Ve Hesap Gününde Rabb'im ne olur bizi kederlendirme!

Ey Hayy! Ey Kayyûm! Ey en doğru hesap Görücü! Ey Şahit! Ey Hasîb! Ey Allah!
Kıyamet Günü gelmeden nefislerimizi;
Hesaba çekenlerden eyle bizi Rabb'im Hasîb Adınla!
Amellerimiz tartılmadan daha;
Amellerimizi bu dünyadan tartmamızı nasip et Hasîb Adınla!
Bizi Kıyamet Gününe hazırla bütün ruhumuzla Rabb'im!
Bütün kalbimizle bizi Kıyamet Gününe hazırla!
Senin yolunda; Sana yakın olanlardan eyle bizi Rabb'im!
Aldatıcı dünya, Hesap Gününü unutturmasın bize asla!

"...Emir budur! kim Allah'ın haram kıldıklarını (gözetip hükümlerini) yüceltirse, Rabbinin katında kendisi için hayırlıdır."
(Hac Suresi 30. Âyet Meali)

Ey gizli açık bütün yaptıklarımı bilen Rabb'im! Ey her şeye kâfi Gelen!
Haramdan kaçınmamızı nasip et Hasîb Adınla! Hakkı koruyanlardan;
Merhamet edenlerden;
İhsan edenlerden; İkram edenlerden;
Yalnız Sana güvenip;
Yalnız Sana dayananlardan
Eyle bizi Hasîb Adınla Rabb'im!
Haramdan sakınanlardan eyle bizi Hasîb Adınla!

"O peygamberler ki Allah'ın gönderdiği emirleri duyururlar, Allah'tan korkarlar ve O'ndan başka kimseden korkmazlar. Hesap görücü olarak Allah (herkese) yeter."
(Ahzâb Suresi 39. Âyet Meali)

Ömrümüzü boyunca aldığımız nefes adedinden;
Ve attığımız her bir adımdan;
Haberdar olan yalnız Sensin Allah'ım!
Bütün teferruatıyla her şeyi bilen Sensin yalnız!
Sen kullarına kâfi gelensin Hasîb Adınla Rabb'im!
Ne olur beni de rızana ulaştır o güzel Adınla!
Bilen ve kâfi gelen Adınla Rabb'im beni Rızana ulaştır!

"Ey Peygamber! Sana ve sana uyan müminlere Allah yeter."
(Enfal Suresi 64. Âyet Meali)

Gizli açık bütün işlerimde Sen yetersin bana Rabb'im!
Bütün işlerimde Sen yetersin bana!
Sen Vekil'sin Allah'ım! Sen Şafi'sin!
Sen Rezzak'sın! Sen Rahman'sın!
Sen Rahim'sin! Sen Selam'sın!
Sen Hasîb'sin Allah'ım!
Bütün işlerimde yalnız Sen yetersin bana! Hasîb Adınla Rabb'im bana yardım et! Kalbim meyletmesin Senden özge hiçbir şeye dünyada!
Ne istersem Senden isteyeyim Rabb'im!
Zenginlikte ve yoksullukta; Hastalıkta ve sağlıkta; Sevinçte ve kederde; Yaşarken ve ölürken Rabb'im; Yalnız Sana sığınayım! Hesap Gününde de Rabb'im beni utandırma Hasîb Adınla!

Ey yerin göğün Rabb'i!
Ne kadar muhtacım Sana bilsen!
En ufak bir sıkıntıda alt üst olan ruhum ne kadar muhtaç Sana!
Daralan yüreğim Senin kâfi gelen Hasîb adına ne kadar da muhtaç!
Dilimi ve kalbimi bir tut Rabb'im Hasîb Adınla!
"Allah bana kâfi" diyenlerle bir tut kalbimi! Kaydırma kalbimi benim Rabb'im! Ayaklarımı kaydırma benim! Sana ne kadar çok muhtaç olduğumu; Senden geldiğimi; Sana döneceğimi, Unutturma bana Hasîb Adınla Rabb'im! Kıyametin dehşetini bana unutturma! Hesap Gününü unutturma bana! Mizanı bana unutturma Rabb'im Hasîb Adınla!

Resulullah (SallALLAH u aleyhi ve Sellem) buyurdu ki: "Üç haslet kimde bulunursa imanın lezzetini bulur; Allah ve Resulü kendisine her şeyden daha sevgili gelen kimse, bir kişiyi ancak Allah için seven kimse, Allah kendisini küfürden kurtardıktan sonra, tekrar küfre düşmekten, ateşe düşmekten gibi irkildiği gibi nefret eden kimse."

Seni ve Resulünü (SallALLAH u aleyhi ve Sellem) Herkesten ve her şeyden çok seven bir ruhla; Sevdiklerimi Senin Rızan için seven kalple; Ateşe atılmaktan irkilerek ve korkarak; Ve daralan yüreğimle geldim Sana Rabb'im!
Rahmetini benden esirgeme!
ÂMİN! ÂMİN! ÂMİN!
Ve'lhamdülillahi Rabbi'l Âlemin!

Related Posts with Thumbnails