Es Şekûr

Es Şekûr

Es Selâm

Eş Şehîd

Zûl Celalî Vel İkrâm

Zûl Celalî Vel İkrâm

EL HAMÎD

Övgüye lâyık olandır Allah. (azze ve celle)


Hamd kendisine ait olan; başkasının hamd etmesi mümkün olmayan; ancak Allah (azze ve celle) Kendine hamd eder. Yani ancak Allah, (azze ve celle) Kendi Kendisini hakkıyla bilip, değerlendirebilir. Sena, övgü Aziz ve Celil Olan Allah'a aittir.


Aziz ve Celil Olan Allah kendisine hamd ü senâ olunan, bütün varlığın diliyle biricik övülen, methedilendir.


Her mevcut, hâl diliyle olsun, kâl diliyle olsun, Aziz ve Celil Olan Allah’ı tesbih ve takdîs etmektedir. Bütün hamd ü senâlar O'na mahsustur. Hamd ve şükürle kendisine tâzim ve ibâdet olunacak Velî-i nimet ancak O'dur.


****



Rahman Rahîm olan Allah'ın Adıyla.


Hamd, Âlemlerin Rabbi, Rahman, Rahim ve Din gününün maliki olan Allah'adır.” (Fatiha suresi 1-2. Âyet Meali)



****


Ey hayatımı Elinde bulunduran Rabb’im!


Ey ruhumu;


Ey kalbimi;


Ey bekâmı Elinde Bulunduran!


Ey Adı kalplere sekinet indiren!


Ey kalpleri dirilten Adı!


Ey gizlinin de en gizlisini Bilen!


Ey bütün mahlûkatının diliyle Övülen!


Ey bütün hamdlerin Sahibi!


Ey Hamîd!



****


Hayatımı Elinde Bulunduran Sensin Rabb’im!


Ruhumu; kalbimi; bekamı Elinde bulunduran Sensin!


Adı kalplere sekinet indiren Allah’sın Sen!


Sen Adı kalpleri dirilten Allah’sın!


Sen gizlinin de en gizlisini Bilensin!


Yarattığı bütün mahlûkatın diliyle övülen Yüceler Yücesisin!


Sen bütün hamdlerin Sahibisin Allah’ım!


Bütün hamdler Sanadır!


Sen Kendisini övmekten aciz kaldığım;


Ve hep aciz kalacağım Hamîd’sin!


Sen Yolunda can vermeyi dilediğim Allah’sın!


****


“…Hamd, gökleri ve yeri yaratan, ikişer, üçer ve dörder kanatlı melekleri elçiler kılan Allah'ındır; O, yaratmada dilediğini arttırır. Şüphesiz Allah, her şeye güç yetirendir….” (Fatır Suresi 2. Âyet Meali)



****


Ey Rabb’im!


Ey bütün ihtiyaçları giderecek zenginliklerin Sahibi!


Senden gelecek her hayra öyle muhtacım ki bugün!


Öyle muhtacım ki Merhametine!


Tek Vel-i nimetim Sensin benim Rabb’im!


Zengin Olan; hayırları Dağıtacak Olan;


Övülmeyi yegâne hak eden Sensin!


Ne kadar övsem de azdır yine Seni!


Sana ne kadar hamd etsem yine de az!


Verdiğin bütün nimetlere sonsuz hamd olsun Rabb’im!


Dilimin döndüğünce;


Gücümün yettiğince;


Sana hamd etmemi nasip et ne olur Rabb’im!


Ey Hamîd!


Ne olur benim hamdımı artır!



*****




“Çocuk edinmeyen, hakimiyette ortağı bulunmayan, âcizlikten ötürü bir dosta da ihtiyacı olmayan Allah'a hamdederim" de. Ve O'nu tekbir edebildikçe tekbir et.” (İsra suresi 111. Âyet Meali)



*****



Ey Emri her şeye Geçen Rabb’im!


Hâkimiyette ortağı bulunmayan Sensin yalnız!


Acizlikten ötürü bir dosta ihtiyacı olmayan yalnız Sensin!


Sen tek İlâhımsın benim!


Sen bütün güzellikleri kâinata yayan Allah’sın!


Teksin;


Birsin;


Ortağın yoktur mülkünde!


Mülkün Sahibi Sensin!


Allahuekber!


Allahuekber!


Allahuekber!


****




“Ey insanlar, siz Allah'a (karşı fakir olan) muhtaçlarsınız; Allah ise, Ganî (hiç bir şeye ihtiyacı olmayan)dır, Hamîd (övülmeye layık)tır.” (Fatır Suresi 15. Âyet Meali)



*****


Ey bütün hamdlerin Sahibi Rabb’im!


Günahlarımla yaktığım ateşi;


Dualarımla söndür benim!


Gafletle işlediğim günahlarımın ateşini,


Namazımla söndür Rabb’im!


Fakir ve muhtaç kulunu


Ateşin azabından koru!



*****



“Ey iman edenler! Kazandıklarınızın iyilerinden ve rızık olarak yerden size çıkardıklarımızdan hayra harcayın. Size verilse göz yummadan alamayacağınız adîlerini vermeye kalkışmayın. Ve bilin ki, şüphesiz Allah, hiç bir şeye ihtiyacı olmayandır, övülmeye lâyık olandır.” (Bakara Suresi 267. Âyet Meali)




****


Ey Hamîd!


Tüm vakitlerimde dilimi tevbe istiğfara alıştırmamı nasip et!


Beni lütfundan mahrum Bırakma!


Nefsime teslim Edersen beni helâk olurum Rabb’im!


Göz açıp kapayıncaya kadar bile beni nefsimle baş başa Bırakma!


Ey Hamîd!


Ey Yüceler yücesi!


Nefsimi kudretinle huzura Erdir!


Kazanla hoşnut kıl beni!


Nasıl Rızıklandırdıysan sayısız nimetle beni bu dünyada;


Ahirette de Rabb’im;


Ne olur beni azıksız;


Beni rızıksız Bırakma!


Ahiretin rızkı hamdini ve şükrünü bütün kalbimle eda etmemi nasip et Rabb’im!


Bana rızık olarak verdiklerinin en güzellerini,


Senin İlâhî Rızan için harcamamı nasip et!


Darlıkta ve genişlikte hep seni tesbih etmemi nasip et Ey Hamîd!


Ruhumu arındıran bir tevbeyle Sana dönmemi nasip et!


Senin Muhabbetini kazanacağım;


Tevbe,


Hamd


Ve şükür nasip et bana Allah’ım!



*****


Ey bütün hamdlerin Sahibi!


Ey Hamîd!


Mübarek kitabının diliyle dua ediyorum Sana;


Duamı kabul buyur Dergâhında ne olur!


Ne olur beni mübarek Kitabının ışığından Ayırma!



****



“ (…) Ey göklerin ve yerin Yaratıcısı! Sen dünyada da ahirette de benim Sahibimsin. Beni Müslüman olarak öldür ve beni sâlihler arasına kat!" (Yusuf Suresi 101. Âyet Meali)



****


Sen ki bütün kâinatın Hâlıkı


Sen ki bütün kâinatın Mürebbisi;


Sen ki bütün kâinatın Razıkı;


Sen ki bütün kâinatın Nigâhbanı;


Sen ki bütün kâinatın Hâmisi;


Hamîd Olan Allah’sın!


Yedi kat gök, yerler ve bunların içindekiler,


Ne kadar hamd ediyorlarsa Sana,


Sana o kadar hamd olsun Rabb’im!


Dilim meleklerinin dili olsun Katında!


Meleklerinin dilince sonsuz, sonsuz hamd olsun Sana!


Sana sonsuz hamd olsun!



*****


Âmin! Âmin! Âmin!


V’el hamdülillahi Rabbi’l âlemin!








“Allah'ım! Gazabından rızana, cezalandırmandan affına, senden yine sana sığınırım. Sana olan övgüleri sayamam. Sen, kendini övdüğün gibisin.”


hadis







Related Posts with Thumbnails