Es Şekûr

Es Şekûr

Es Selâm

Eş Şehîd

Zûl Celalî Vel İkrâm

Zûl Celalî Vel İkrâm

EL HÂLIK

Yaratıcı. Yoktan var eden.

Aziz ve Celil Olan Allah her şeyin Yaratıcısıdır.


Her şeyin varlığını ve varlığı devam ettiği müddetçe görüp göreceği haller ve hadiseleri tayin ve takdir Eden ve ona göre Yaratandır Allah. (azze ve celle)


Kâinatın ve onun içindeki her şeyin Yaratıcısı O’dur.



İnsanların ortaya çıkardıkları eserler, buluşlar, düzenlemeler ise Allah’ın (azze ve celle) Yarattıklarından, yani var olandan yeni bir şey elde etme çabasından başka bir şey değildir.


Aziz ve Celil olan Allah ise hiçbir örneğe bağlı kalmaksızın Kendi Kudreti ile yoktan var Eder.


****



“O, öyle Allah'tır ki, O'ndan başka ilah yoktur. Görülmeyeni de bilir, görüleni de. O, çok esirgeyen, çok bağışlayandır.


Öyle Allah'tır ki, O'ndan başka ilah yoktur. Mülkün sahibidir, son derece mukaddestir, selamete erdirendir, güveni sağlayandır, görüp gözetendir, üstündür, zorludur, büyüklükte eşi olmayandır. Allah, müşriklerin ortak koştuklarından münezzehtir.


Yaratan, var eden, varlıklara şekil veren Allah'tır. En güzel isimler O'nundur. Göklerde ve yerde olanlar, O'nu tesbih ederler. Çünkü yalnız O’dur Kudret ve Hikmet sahibi Olan.” (Haşr Suresi 22–23–24. Âyet Meali)



****



Ey göklerin yer ve ikisi arasındakilerin Yaratıcısı Rabb’im!


Ey rızkın;


Ecelin;


Sözün;


Ruhun;


Kalbin;


Aklın,


Yaratıcısı ve Sahibi!


Ey her hayrın Yaratıcısı ve Sahibi!


Ey Kelimelerinde hiçbir noksan bulunmayan!


Ey en doğru Kelimelerin Sahibi!


Ey Yüce Yaratıcı!


Ey Allah!


*****



Sen gökleri, yeri ve ikisi arasındakileri Yaratansın Rabb’im!


Sen rızkın;


Sen ecelin;


Sen sözün;


Sen ruhun;


Sen kalbin;


Sen aklın;


Sen her hayrın,


Yaratıcısı ve Sahibisin!


Senden başka yaratıcı yoktur!


Sen Varlığı ezeli ve ebedi Olan;


Önünde baş eğip, diz çöktüğüm Hâlık Olan Allah’sın!



****



“O'dur ki, gökleri ve yeri altı günde yarattı. Sonra Arş üzerine hükümranlığını kurdu. Yere gireni, ondan çıkanı, gökten ineni ve ona yükseleni bilir ve her nerede olsanız O sizinle beraberdir. Allah bütün yaptıklarınızı görür.” (Hadid Suresi 4. Âyet Meali)



****


Ey Yüce Yaratıcı!


Emrine razı olanlardan eyle beni!


Rızanla, gönül huzuru, kalp serinliği bahşet bana Rabb’im!


Kendisine kurtuluş kapısı açılanlardan eyle beni Rızanla!


Aldatma, günah, kusur, kin ve riyadan temizle Emrine rızayla Rabb’im!


Kulluk makamında karar kılanlardan eyle beni Rızanla!


Tek Yaratan Sensin Rabb’im!


Ne takdir Ettiysen o benim hayrımızadır!


Tek Yaratan Seni bilip, Takdirine boyun eğmemi nasip eyle;


Elimden gidene üzülmememi;


Bana verdiklerini paylaşmamı nasip eyle!


Tek Yaratan Seni bilip, zenginlik, emniyet ve kanaatle doldur kalbimi!


Rabb’im bana “kulum” de!





****



“De ki: Allah her şeyin Rabbi iken ben Allah’tan başka rab mi arayacağım?” (Enam Suresi 164. Âyet Meali)



Sen her şeyin Rabbi’sin Allah’ım!


Taptığım Sensin!


O Yüce Hâlık Adınla “çılgın ateşin” azabından beni Koru!




“De ki: O, gökleri ve yeri yoktan var eden, yedirdiği halde yedirilmeyen Allah’tan başkasını mı dost edinecekmişim?” (Enam Suresi 14. Âyet Meali)



Sen gökleri ve yeri yoktan var Edensin Rabb’im!


Kendisi doyuran ama doyurulmaya ihtiyacı olmayan yegâne Mabut Sensin!


Sen benim Rabbimsin Allah’ım!


Taptığım Sensin!



“Şimdi de Allah size kitabı içinde her şey inceden inceye açıklanmış bir halde indirmişken Allah’tan başka bir hakem mi arayacakmışım?” (Enam Suresi 114. Âyet Meali)



Sen içinde müjdeler dolu Kitabını göklerden indirensin bize Rabb’im!


İnceden inceye her şeyi Açıklayan Sensin Kitabında!


Senden üstün Hakem yoktur!


Bütün işler sana döndürülür!


Taptığım Sensin Allah’ım!


O güzel Hâlık Adınla beni “çılgın ateşin” azabından Koru!




*****


“Ben, cinleri ve insanları sadece bana ibadet etsinler diye Yarattım.” (Zariyat Suresi 56. Âyet Meali)



Sen ki yıldızlı semayı direksiz ayakta Tutansın Rabb’im!


Yakıcı güneşi bir kararda tutan Sensin Semada!


Allah’ım taptığım Sensin!


Dilsiz taşlar, ağaçlar sular zikrederken Seni hâl diliyle;


Beni, Seni zikretmekten ayırma Rabb’im!


“Çılgın ateşin” azabından Koru beni!




****


Resulullah’ın (Sallallahu aleyhi ve sellem) diliyle dua ediyorum Sana Rabb’im.


Duamı kabul buyur Yüce Katında!


Allah'ım!


Gayb ilminle ve yaratma Kudretinle hayatın benim için hayırlı olduğunu bildiğin müddetçe beni yaşat. Ölümümün benim için daha hayırlı olduğunu bildiğinde de beni öldür. Allah'ım! Gizli ve aşikâr, Senden hakkıyla korkmayı dilerim. Senden rıza ve öfke anında hak sözü (söylemeyi) dilerim. Zenginlik ve fakirlikte Senden itidalli olmayı dilerim. Bitmeyen bir nimet ve sonu gelmeyen bir göz aydınlığı dilerim. Senden, kaza sonrası rıza göstermeyi ve ölümden sonra kolay bir hayatı dilerim. Yüzüne bakmanın lezzetini, zarar verici bir hastalık ve saptırıcı bir fitneye uğramaksızın Sana kavuşmanın özlemini dilerim. Allah'ım! Bizi iman ziyneti ile süsle ve bizi hidayete ermiş, doğru yolun rehberleri kıl.”



Âmin! Âmin! Âmin!


V’el hamdülillahi Rabbi’l âlemin!




Related Posts with Thumbnails