Es Şekûr

Es Şekûr

Es Selâm

Eş Şehîd

Zûl Celalî Vel İkrâm

Zûl Celalî Vel İkrâm

el ALÎM

Her şeyi, farklı türdeki bütün bilgi çeşitlerini Bilendir. Buna göre Allah, şu an var olan, var olmakta olan, var olmakta olanları, var olduklarında nasıl olacaklarını, var olmayanları ve eğer olsalardı nasıl olacaklarını bilendir.

Allah, her şey'i tam mânasıyla bilir. Her şeyin içini, dışını, inceliğini, açıklığını, önünü, sonunu, başlangıcını, bitimini çok iyi Bilendir O. Olmuşları bildiği gibi, olacakları da aynı şekilde bilir. Onun için, olmuş - olacak, gizli - açık söz konusu değildir.


Allah'ın, çok bilen, bilgisi ezelî ve ebedî olan, her şeyi her yönüyle bilen tek yaratıcı olduğu manasını ifade eder.


Eşyaların hakikatini idrak eden, bilendir Alîm.



“Sözü açık söylesen bile O, gizliyi de, en gizliyi de bilir” (Tâ-Hâ Suresi 7. Âyet Meali)


***


Ey kâinatın Sahibi olan Allah’ım!


Ey yedi kat göklerin ve yerin Sahibi!


Ey mülkün Sahibi!


Ey kalbimizin sahibi!


Ey her şeyi bilen!


Ey gizlinin de en gizlisini bilen Allah’ım!


Ey Alîm!


****


Bilgin sınırsızdır Senin Allah’ım!


Bize bütün bildiklerimizi öğreten Sensin!


Bütün bilgileri ihata eder Senin bilgin!


Hiçbir şeyin bilgisi Sana gizli kalmaz!


Gizli yoktur asla Senin için!


Her şey Sana ayandır Rabb’im!


Rabb’im!


Kalbimizi de bizden iyi bilensin Sen;


Senin yoluna çevir kalbimizi!


Ve bir daha asla ayırma bizi Yolundan!


****



Resulullah’ın(sallalahu aleyhi ve sellem) diliyle dua ediyorum Sana şimdi Allah’ım; duamı kabul et katında;


“Senden başka ilah yoktur. Allah’ım; Seni noksan sıfatlarından tenzih ederim. Günahımı bağışlamanı dilerim ve senden rahmetini isterim. Allah’ım, ilmimi artır. Bana hidayet ettikten sonra kalbimi kaydırma. Bana kendi katından rahmet bağışla. Çünkü sen çok bağışlayansın!”



Hidayete talip olanları en iyi bilensin Sen Allah’ım!


Bize hidayet ver!


Sen Alîmsin Allah’ım!


Kalplerden geçeni de bilen yalnız Sensin!


Kalbimizi bilginle kuşat!


Adınla kuşat kalbimizi Allah’ım!


Bizim ilmimizi artır!


****


“Gerçek hükümdar olan Allah, yücedir. Sana O'nun vahyi tamamlanmazdan önce Kur'an'ı (okumakta) acele etme ve "Rabbim, benim ilmimi artır" de.” (Ta Ha Suresi 114. Âyet Meali)


****


Ey kâinatta olmuş ve olacak her şeyin bilgisine sahip olan Allah’ım!


Ey ezeli ve ebedi ilim Sahibi Allah’ım!


Ey gerçek ilim Sahibi!


Ey Alîm!


Eşyanın hakikatini öğret bize Alîm Adınla!


Alîm Adınla Senin Esma ül Hüsna’nı öğret!


Esma ül Hüsna’nla Rabb’im,


Senin yoluna tâlip olmayı öğret!


Bize duayı öğret Allah’ım!


Kitabını öğret bize!


Kitabını öğrenmeyi kolay kıl Allah’ım!


Kitabın ışık olsun yolumuza!


Allah’ım!


Nakşet Kitabını kalbimize!


****


“Eğer yeryüzündeki ağaçlar kalem olsa, yedi denizin yardım ettiği denizler de mürekkep olup onunla yazılsa, Allah’ın kelimeleri yine tükenmez. Şüphesiz Allah, daima Galiptir; hikmet Sahibidir.” (Lokman Suresi 27. Âyet Meali)



Ey ruhun ve kalbin Sahibi!


Ey yedi kat göklerin ve Meleklerin Sahibi!


Ey Doğunun ve Batının Sahibi!


Ey Alîm!


Hangi yöne dönsem Seni anlattı her şey;


Boy atmış fidanların arasında eski bir çeşme gördüm;


Damla damla Seni anlattı bana.


Altın başakları yıkayan Rahmet yağmurlarının;


Her damlasının “Yâ Alîm” diye zikrederek yağdığını anlattı.


Bu muhteşem yaradılış zikrini her an;


Her zerrenin terennüm ettiğini anlattı bana.


Döndüm yine ve Seni aradım;


Her şey karanlığa gömüldü birden.


Önümde akıp giden yol karanlıktı.


Bekledim durdum neyi beklediğimi bilmeden.


Gece, mahzun bir misafir gibi geldi, yanında yıldızlarla;


Geceyi gündüze çevirenin Sen olduğunu anlattı bana gece.


Bir zamanlar;


Süleyman’ın (a.s) tahtının taşıyan rüzgarlar anlattılar Seni bana sonra.


Rüzgarlar; yükü hafif olanların nasıl hızla geçtiğini anlattı Sırat’tan.


Ey bütün bilgilerin Sahibi!


Ey sinelerde gizleneni de bilen Rabb’im!


Her şey Seni anlattı bana kendi lisanınca;


Kıyamete kadar anlatsak yine de bitmez O’nu anlatmak dediler.


Ey Alîm!


Ey her bir zerrenin bilgisine Sahip olan Allah’ım!


Bize bilmeyi öğret!


Seni bilmeyi öğret bize Rabb’im Alîm Adınla!


****



İnsana bilmediğini O öğretti.” (Alak Suresi 5. Âyet Meali)


****


Ey bütün bilgilerin Sahibi olan Allah’ım!


Bize sabretmeyi öğret Alîm Adınla!


Alîm Adınla bize şükretmeyi öğret!


Sen Alîmsin Allah’ım!


Kalplerden geçeni bilen yalnız Sensin!


Gizli yoktur Senin için.


Gizli açık yaptığımız günahlarımızı bağışla.


Sana çevrilen ellerimizi boş çevirme Rabb’im!


Senin yolunu bilenlerden kıl bizi!


Bizi bizimle bırakma Allah’ım!


Bizi Sensiz bırakma!


****


Büreyde’den (r.a) : Resulullah sallalahu aleyhi ve selem şöyle buyurmuştur: ‘kim sabahladığı ve akşamladığı zaman:


Rabbim Allah’tır. O’na tevekkül ettim. O’ndan başka ilah yoktur. O’na tevekkül ettim. O, ulu arşın Rabbidir. Allah’tan başka ilah yoktur, yücedir, büyüktür. Allah’ın dediği olur, demediği olmaz. Bilirim ki Allah her şeyi ilmi ile kuşatmıştır;” derse cennete girer.




Geçmişi ve geleceği bilen yalnız Sensin Rabb’im!


Geçmişte yaptıklarımızı affet;


Ve geleceğimizi hayr et bizim!


İlminle kuşat kalbimizi Allah’ım!


Ve Cennetini bize nasip et!



Âmin! Âmin! Âmin!


Velhamdülillahi Rabbil Âlemin!

Related Posts with Thumbnails