Es Şekûr

Es Şekûr

Es Selâm

Eş Şehîd

Zûl Celalî Vel İkrâm

Zûl Celalî Vel İkrâm

EL MÜYESSİR

                            
Allah (azze ve celle) Müyessir Adıyla hayırda ve şerde kulunun yolunu Kolaylaştırandır.
Aziz ve Celil Olan Allah dinde kolaylık Veren; Emirlerinin uygulanmasını müyesser Kılandır.
Allah (azze ve celle) Müyessir Adıyla, mevcut bütün meselelerde kimseye kaldıramayacağı yükü Yüklemeyendir; kulun karşısına beklemediği anlarda bile kolaylığı Çıkarandır.
Allah (azze ve celle) Müyessir’dir; dünyanın katlanılamayan dertlerine karşı kullarına sabır ve kolaylık Sağlar.
                                                    ****

“Biz, senin göğsünü yarıp-genişletmedik mi?

Ve yükünü indirip-atmadık mı?

Ki o, senin belini bükmüştü;

Senin zikrini (şanını) yüceltmedik mi?

Demek ki, gerçekten zorlukla beraber kolaylık vardır.

Gerçekten güçlükle beraber kolaylık vardır.

Boş kaldın mı hemen (başka) işe koyul,

Ve ancak Rabbinden ümit et, hep O'na doğrul. (İnşirah Suresi)

 
                                                    *****
 
“Allah, size kolaylık diler, zorluk dilemez…” (Bakara Suresi 185. Âyet Meali)
 
                                                    *****
 

“Andolsun Biz Kuran'ı zikir (öğüt alıp düşünmek) için kolaylaştırdık. Fakat öğüt alıp-düşünen var mı?” (Kamer Suresi 17.Âyet Meali)

 
 
Ey Meleklerin ve ruhun Sahibi Olan Rabb’im!
Ey yıldızlı semanın Sahibi!
Ey yardımcıların Yardımcısı!
Ey en Büyük Yardımcı!
Ey Kolaylaştıran her şeyi!
Ey Müyessir!
Ey yoluna ram olduğum Allah!
                                                     *******
“De ki: Herkes, kendi mizaç ve meşrebine (karakterine) göre davranır. Şu halde kimin daha doğru yolda olduğunu Rabbin daha iyi bilir.” (İsra suresi 84. Âyet Meali)
                                                       *****
Rabb’im!
En büyük Yardımcı Adınla Senden;
Senden Müyessir Adınla,
Yardım diliyorum!
Gönlümde bir elem;
Kalbimde yanma;
Gizlimde vurgunlukla,
İçimde depreşmeyle gelen irade nasip eyle bana!
İrade sahibi olmam için yardım et Rabb’im!
İrademi Senin İradene teslim etmemi nasip eyle bana!
Hakikate çağıran Çağrına bütün kalbimle icabet etmemi nasip Eyle!
                                                        *****
“Ve seni en kolay yola muvaffak kılacağız.” (A’la Suresi 8. Âyet Meali)
              
                                                        *****
Rabb’im!
Her ânımı Sana hasretmemi nasip eyle bana!
Uykumun yenilgiden;
Yememin ihtiyaçtan;
Konuşmamın zaruretten olmasını nasip eyle!
Her ânımı Sana hasretmem için
Bana yardım et Rabb’im Müyessir Adınla!
Müyessir Adınla Rabb’im;
Senin Nazarından hayâ etmeme;
Sana ulaştıran sebeplerin peşine düşmeme;
Kabirde faydası olmayan fuzuli bilgiden sıyrılmama yardım et! 
Ve beni en kolay yola muvaffak kıl Rabb’im!
                                                      *****
“Peygamberlerin haberlerinden senin kalbini (tatmin ve) teskin edeceğimiz her haberi sana anlatıyoruz. Bunda sana gerçeğin bilgisi, müminlere de bir öğüt ve bir uyarı gelmiştir.” (Hud Suresi 120. Âyet Meali)
 
                                                        *****
Ey Rabb’im! 
Ey Müyessir!
Resullerinin haberlerini doğru anlamama yardım et Müyessir Adınla!
Kalbimi Senin Yolunda sabit kıl Rabb’im!
Kalbimi Senin Yolunda kararlı kıl! 
 
                                                        *****
Allah Onu hangi şeyden yarattı?
Bir damla sudan yarattı da onu 'bir ölçüyle biçime soktu.'
Sonra ona yolu kolaylaştırdı.” (Abese Suresi 18-19-20. Âyet Meali)
 
 
 
                                                    *****
 
Allah’ım!
Fazlın, Keremin ve Tevfikinle,
Ve Müyessir Adınla yardım et bana!
Güç ve kuvvet yalnız Senindir!
Yalnız Senden yardım dileyip,
Yalnız Sana ibadet ederim.
Yalnız Sana güvenirim Allah’ım!
Senin Dilediğin olur; Dilemediğin olmaz!
Fazlın, Keremin ve Tevfikinle,
Ve Müyessir Adınla,
Nefsini tezkiye edenlerden olmam için bana yardım et!
Kötü ahlâktan beni Arındır Rabb’im!
Bir damla sudan Yarattığını asla Unutturma bana!
Ve bana yolu kolaylaştır Rabb’im!
                                                      ****
 
“Gerçekten sizin çabalarınız (çelişkili, parça parça) darmadağınıktır.
Fakat kim verir ve korkup-sakınırsa
Ve en güzel olanı doğrularsa
Biz de onu en kolaya hazırlarız (onda başarılı kılarız).
Kim de cimrilik eder, kendini müstağni görürse
Ve en güzel olanı yalan sayarsa
Biz de ona en zorlu olanı (azaba uğramasını) kolaylaştıracağız.” (Leyl Suresi 4-5-6-7-8-9-10.Âyet Meali)
                                                                *****
Çabalarımız darmadağınık şimdi Allah’ım!
Ruhumuz darmadağınık!
O Güzel Müyessir Adınla Rabb’im;
Kendimizi toplamamıza yardım Et bizim!
Kur’anın istikametince yürümemizi bize Kolaylaştır!
En kolaya ulaşmamıza yardım Et bizim!
Cimrilikten uzaklaşmamıza yardım et Rabb’im!
Bizi hayırda yarışanlardan eyle!
Rabb’im!
Rızan için attığımız her adımı bize Kolaylaştır!
Bizi ateşin azabından koru!
                                                  *****

“Allah (ağır yükleri) sizden hafifletmek ister. (Çünkü) insan zayıf olarak yaratılmıştır.” (Nisa Suresi 28. Âyet Meali)

 
                                                   ****
Ey işleri Kolaylaştıran Rabb’im!
Ey Müyessir!
Resulullah’ın (Sallallahu aleyhi ve sellem) diliyle dua ediyorum Sana!
Ne olur duamı kabul buyur Dergâhında!
 
“Ya Rabb!
Sen bildiğin için, Senden hakkımda hayırlısını bana Bildirmeni dilerim. Ve Kudretin yettiği için ben Senden kuvvet ve takat isterim. Ve hayra ermeyi Senin büyük Fazl ve Kereminden niyaz eylerim. Çünkü Sen her şeyi Bilirsin. Hâlbuki ben bilemem. Sen her şeye Kadirsin, ben ise kadir değilim. Sen bütün gaybleri Bilensin. Yöneldiğim her işi, ister yakın ister uzak bir yararı dokunacaksa nasip Etmeni; ister yakın ister uzak bir zarara uğrayacaksam onu benden Çevirmeni dilerim.
Ve benim için hayrı nerede ise Yarat, sonra da beni ondan hoşnut Et Rabb’im!”
 

Âmin! Âmin! Âmin!

V’el hamdülillahi Rabbi’l âlemin!

 
 
 
 
 
 
 

 

Related Posts with Thumbnails